博客

博客

中大值得一個更好的校長

施梓山 2023年08月22日 17:00

施梓山:「當日如果唔係《香港國安法》實施,中大今日仲然係惡名昭彰嘅『暴大』,日日汽油彈橫飛,那來平靜?正正因為中大係香港一間很好嘅大學,大家當然愛之深責之切,中大值得有一個更好嘅校長嚟領導。一個真正愛中大嘅人,無論薪水同權位有幾高,應該知所進退,不要尸位素餐。一間大學需要平靜嘅環境才能發展得好,中大也不例外。」



👇 記得Follow我哋 👇

IG: instagram.com/silentmajority.hk/

FB: fb.com/silentmajorityhk

Weibo: weibo.com/u/6655322587

Youtube : youtube.com/silentmajorityhk

中大最近又陷於政治漩渦之中,表面上爭議係由中大校董會改革方案引起,實則問題嘅核心係被黑暴尊稱「段爸」嘅中大校長段崇智,喺國安法嘅新時代下,卻仍然可以繼續把持中大校政。

隨着校董會主席查逸超在立法會上公開承認自己被架空後,中大的管治更加畀人一種針插不入,水潑不進,缺乏社會監督嘅不良觀感。

如果中大係一間企業,校長理應係負責管理公司日常嘅行政總裁,就算佢係董事會嘅一員,但估唔到呢個行政總裁居然夾埋下屬,架空校董會主席,連佢一年有幾多花紅,都唔畀主席知道……呢種事如果發生喺商業世界,根本就係天方夜譚,嗰位行政總裁早就被人炒魷,但中大嘅「妹仔大過主人婆」,卻仍然日日上演,試問風波又點會平息呢?

俗語話,蛇無頭而不行,中大依家最大嘅問題,係負責校務管理嘅段崇智唔適合當校長。

以中大校董會改革一事為例,此事對中大未來發展至關重要。但作為一校之長嘅段崇智竟然可以連續三次,以各種「理由」缺席立法會相關草案委員會嘅會議,實在令人震驚。

須知道中大係香港嘅一間公營大學,營運嘅經費每年數以億元計,錢從何來?全部都係香港人嘅公帑!所以中大最高管理層,如果連呢個最基本嘅事實都未搞清楚,以為一句「院校自主」,就可以逃避社會和民意代表嘅監察,當然會被人批評連幼稚園都不如。

喺出席立法會會議呢件事上,段崇智採取「鴕鳥政策」可謂判斷錯誤,令事件不斷發酵擴大,對中大帶來負面影響,實在難辭其咎。無論以乜嘢「理由」都好,校長多次拒絕到立法會出席會議,已變相係一種政治表態。呢種拒不合作,當立法會冇到嘅做法,就算係西方國家都會招致一面倒嘅惡評。所以,唔理係段崇智剛愎自用,抑或佢真係將中大當成「獨立王國」也好,客觀效果都係佢已為中大帶來傷害。

至於「身教」就更加唔好講!面對困難迎難而上,唔係我哋成日教育下一代嘅咩?點解為人師者,遇到同樣事情嘅時候,卻選擇逃避?

正所謂「上樑不正下樑歪」,中大副校長兼秘書長吳樹培繞過查逸超,直接制訂校董會議程,吳樹培甚至公開參與聯署反對立法會議員嘅私人草案。好難相信,一個副校長居然咁夠膽不把校董會主席放在眼裏?上樑正,下樑就不會歪,道理顯淺得很。

中大另一個引起社會譁然嘅事,就係2022年4月校董會通過續聘段崇智任中大校長,任期三年,箇中因由至今仍然係一個「謎」。喺段崇智續任中大校長呢件事上,好似冇咗「透明度」呢三隻字。

當日如果唔係《香港國安法》實施,中大今日仲然係惡名昭彰嘅「暴大」,日日汽油彈橫飛,那來平靜?正正因為中大係香港一間很好嘅大學,大家當然愛之深責之切,中大值得有一個更好嘅校長嚟領導。一個真正愛中大嘅人,無論薪水同權位有幾高,應該知所進退,不要尸位素餐。一間大學需要平靜嘅環境才能發展得好,中大也不例外。

(文章為作者的個人意見,並不代表《幫港出聲》立場。)

原圖︰https://image.stheadline.com/f/1500p0/0x0/100/none/b45c281aa93f2e469107be3ea64b5d0f/stheadline/inewsmedia/20210117/_2021011708502141317.jpg

 

投票已截止,多謝支持

發表意見

排列方式: