博客

博客

中大校董會發聲明 懶理民意拒絕認錯

施梓山 2022年05月18日 20:00

施梓山:「觀乎今次中大校董會嘅處理手法,實在令人非常擔心,擔心中大嘅管治文化是否出了問題?點解『暴大』嘅激進學生死不認錯,中大一些校董面對批評又係『死雞撐飯蓋』拒不認錯?政府係時候要認真關注中大校董會嘅組成了。」



文章網址:



👇 記得Follow我哋 👇

IG: instagram.com/silentmajority.hk/

FB: fb.com/silentmajorityhk

Weibo: weibo.com/u/6655322587

Youtube : youtube.com/silentmajorityhk

香港中文大學校長段崇智早前獲校董會通過續任三年,消息一出,旋即引來社會極大迴響。不少人都批評中大校董會嘅決定過於草率,過程也不透明,更質疑曾被激進學生和黑暴分子暱稱為「段爸」嘅段崇智,在2019年黑暴期間讓中大淪為「暴大」,表現甚差,不適合繼續領導中大。

面對外界批評和質疑,新上任嘅中大校董會主席查逸超,卻在5月16日以中大校董會名義發聲明,批評「個別校外人士質疑校方在段崇智任期屆滿前18個月,便作出續任決定嘅言論並不合理。」這位查主席領導嘅中大校董會以一句「不合理」,來回應社會大眾對有關續聘決定嘅質疑,除了盡顯「死雞撐飯蓋」,還反映了什麼?

香港中文大學是由香港納稅人公帑資助嘅公營大學,中大出了問題變成「暴大」,校園變成汽油彈兵工廠,部份學生甚至公然宣揚港獨,校長管理有沒有出問題?難道香港市民關注和出句聲質疑都不可以嗎?市民只係批評幾句,中大校董會就馬上用一句「不合理」作為還擊,姿態高高在上,真係好大嘅官威!但這些中大校董會成員是否已經忘記咗自己嘅身份,以為自己係私人公司老闆/董事,可以我行我素,當民意和社會輿論無到?

唔好忘記,中大校董會主席係由政府委任,出任中大校董會好歹也算是一份公職。擔任公職嘅人,其權力地位來自其職務,所以佢哋面對公眾最好都係謙卑啲,唔好忘記自己嘅位置,更加唔好幻想將中大變成獨立王國,想點就點。市民若有不明之處,中大校董會大可耐心解釋,點解要挑釁公眾?續聘事件至今已經過大半個月,事情原本正在慢慢丟淡,但中大校董會突然拋出這份「不合理」嘅聲明,客觀效果是火上加油,畀人感覺係重新點燃了輿論戰火。這是一班中大校董想見到嘅結果嗎?大學係搞學術嘅斯文之地,玩政治口水戰對中大有何益處?那些拍板出今次聲明嘅中大校董,應該要好好閉門反思!

其次,中大校董會這份「不合理」嘅反擊聲明,亦顯示了一種死不認錯,「死雞撐飯蓋」嘅態度,令人十分失望。市民對段崇智續任嘅質疑真係咁「不合理」嗎?

從程序上講,上任校董會主席梁乃鵬既然任期屆滿,點解喺臨退任前嘅最後一次會議,仲要為影響中大未來發展甚鉅嘅校長人選作出一個倉猝嘅決定?點解這個問題不留給接任嘅新主席去處理?如果出咗問題,到時又可以搵邊個問責?

從事件本身,段崇智因對校園黑暴有縱容之嫌,加上發公開信無理質疑警方,至今仍堅拒道歉,本來已經是備受爭議嘅「惹火人物」,其續約問題本應加倍小心謹慎處理。但中大校董會大部份人卻連這種政治觸覺都沒有,硬要快刀斬亂麻通過續聘決定,給人一種鬼鬼祟祟嘅非常負面感覺,實在十分不智。如果這些一意孤行嘅校董唔係蔑視民意,那麼只有自大、自以為是可以作為解釋了。

至於中大校董會聲明提到嘅「今年三月在校內展開廣泛資訊,先後舉行八次持份者會議……均得到積極支持」,亦令人覺得十分可疑。眾所周知,今年三月份正值是第五波疫情爆發高峰期,中大校園和香港社會一樣,很多實體運作在該段時間都暫時停止。在這種情況下,請問中大校董會是如何「展開廣泛諮詢」呢?係唔係隨便開幾次網上會議就叫做「積極支持」呢?如果真係咁,會唔會兒戲咗啲?

還有趁著去年底立法會換屆選舉,立法會議員校董未能全程參與嘅空窗期,而急急忙忙推進續聘一事,究竟係唔係有人想繞過立法會民意代表嘅監督,造成一種既定事實呢?奇怪嘅事還有今次校董會聲明,點解連立法會議員校董事前也未獲通知,要佢哋自己睇報紙先知?莫非中大校董會有人隻手遮天?

俗話說「錯就要認,打就企定」,唔知尊貴嘅中大校董,幾時先會識?在香港人心目中,中大是一間很好嘅大學,多年來人才輩出。所以中大被一少撮激進暴力嘅學生騎劫變成「暴大」,係一件令人非常痛心嘅事。期望那些黑暴學生可以幡然醒悟,向受到他們傷害嘅人同香港社會講聲對不起,相信好多人都會認同喺短期內係一件難於登天嘅事。觀乎今次中大校董會嘅處理手法,實在令人非常擔心,擔心中大嘅管治文化是否出了問題?點解「暴大」嘅激進學生死不認錯,中大一些校董面對批評又係「死雞撐飯蓋」拒不認錯?政府係時候要認真關注中大校董會嘅組成了。

原圖:https://std.stheadline.com/realtime/article/1206671/%E5%8D%B3%E6%99%82-%E6%B8%AF%E8%81%9E-%E4%B8%AD%E5%A4%A7%E5%93%A1%E5%B7%A5%E5%9C%A8%E5%AE%B6%E5%B7%A5%E4%BD%9C%E5%BB%B6%E8%87%B33%E6%9C%881%E6%97%A5;

https://std.stheadline.com/politics/article/1477540/%E6%94%BF%E6%B2%BB-%E6%96%B0%E8%81%9E-%E9%BB%91%E8%A1%A3%E4%BA%BA%E6%B6%89%E5%90%91%E4%B8%AD%E5%A4%A7%E4%BF%9D%E5%AE%89%E6%BD%91%E7%B2%89%E6%9C%AB-%E6%AE%B5%E5%B4%87%E6%99%BA%E6%8B%8D%E7%89%87%E6%96%A5%E6%83%A1%E6%84%8F%E7%A0%B4%E5%A3%9E

投票已截止,多謝支持

發表意見

排列方式: